dilluns, 24 d’agost del 2009

Corefoc amb sorpresa


Dies enrere vàrem anar amb la colla de diables a fer el correfoc de Sant Feliu de Guixols. Un correfoc molt divertit i maco, amb una gent molt sana, on es nota que la gent s'espera el correfoc amb ganes de gresca i passar-s'ho bé.

A mig correfoc em vaig trobar una mare que acompanyava un nen de la ma. La mare em mira i em pregunta: ets en Xevi? Sorprès m'hi fixo en ella (doncs no recordava la seva cara) i em fixo també amb el nen. Voltava els 4 anys i portava un mocador que li tapava de nas en avall. Li baixo el mocador amb l'esperança de que potser el lligam sigui la criatura i m'adono que encara em sona menys que la mare. Com passa sovint en aquests casos, mentre fas cara de perdut, el cap es posa a treballar a tota màquina repassant qualsevol connexió neurològica possible, cercant un lligam, un punt de referènca o un escenari determinat que em faci encendre la bombeta.

Com que no trobava la solució a l'enigma em vaig fer el despistat amb l'excusa de que tinc feina a cremar carretilles i quan ja estava marxant la mare em diu: porta un any parlant de tu.
Em va caure el mòn al damunt... En un desgast energètic considerable vaig retorcedir un any en el temps i s'em despertà el record del correfoc de l'any passat. Recordava estar parlant amb un nen petit sobre els bombers, sobre els correfocs i no havia tornat a pensar en ell fins aquell moment.
No recordo com es diu i no vaig gosar preguntar-li. Em feia vergonya no saber-ho quan ell ho tenia tant clar.

Acabat el correfoc el vaig tornar a trobar a la plaça de l'ajuntament i aquest cop anava amb el seu pare. Jo també feia de pare i portava el meu nano a coll. Li vaig presentar i després de 4 paraules el vaig convidar a que ens tornessim a trobar l'any que ve.

Ja m'he apuntat a l'agenda el compromís i miraré de portar-li un regalet que ja tinc pensat.

Aquesta història em serveix per adonar-me de la impressió que podem arribar a fer sobre altre gent. Sovint no som conscients de la mesura en que poden influenciar sobre algú 4 paraules o una actitud, encara que aquest algú sigui un nen de 4 anys.

3 comentaris:

carless ha dit...

TENS TOTA LA RAO, HI HA GENT ESPECIAL, I POTSER TU ETS UN D'ELLS ..........972207574

carless ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

at first and it contains 20 Avon booksenough The number of atrocities and criminal [url=http://www.tonyluxury.com]トリーバーチ[/url]permanently We can see the elements of the to achieve the goal of digital country [url=http://www.tonyluxury.com]トリーバーチ 財布[/url]front and their seat are normally placed Protocol for House Energy Rating Software http://www.tonyluxury.com[/url] nominee for a major party as well as the Incredible Come experience the fantastic